A Long Road To Build

Tjosan tjolahopp plommonstop! *nickar och bugar* Och välkommna till den här relativt, nystartade, fräscha bloggen, en till blogg i världen slår ju aldrig en fel, eller? Jag heter Julia och hon tyckte att det var dags för att starta en blogg :) Till min rescue så fick jag hjälp av att ladda ner en redan färdig, gratis design av bloggaren www.tescho.se, som gör oerhört konventionella, enkla och underbart fina designer, det säger man inte nej till! Ett verkligt tack! Jag är något av en slöfis när det kommer till att designa numera, att pillra med koder och hålla mig uppe vid datorn i flera timmar är ett stort the big red button NO. Jag brukade hålla på med allt sådant där en hel del förut, men det blev tillslut för mycket för mig. Det är inte riktigt min grej, så varför inte prova något nytt den här gången tänkte jag :)
  • Jag håller för tillfället på med att fingra med koder, länkar, bilder och fakta om mig och så vidare *ha tålamod Julia* så det riktiga dagbokshållandet får ha sitt lilla uppehåll. Därför så får detta bli ett väldigt långt inlägg.
Just nu så är jag mest fundersam över vilka bilder (jag har en passion för fotografi) som jag anser verkar mest viktiga för mig att lägga ut till min header, profilbild och min "presentation" om man nu så vill kalla det. Eller på min blogg överhuvudtaget. En riktig tankeställare. Vad jag ska skriva om här kommer upp hur det vill, jag älskar att skriva so that will ne no probs. 
Allt det viktiga kommer till sist och allt det övriga kommer först. Bli inte förvånade om det ser alltför rörigt ut hit och dit och här och där, allting kommer att ta sin lilla tid. Jag känner redan på mig nu att jag kommer att göra gott om misstag nu i början tills det att jag kommer att bli riktigt nöjd med slutresultatet. Vi får se vad som kommer att hända :) jag är riktigt förväntansfull! Kanske dumt, men inte den här gången.
*rynkar på näsan*
  • I veckan som kommer så hade jag tänkt att skriva lite om hur min resa under höstlovet uppe i Dalarna tillsammans med min pojkvän var, som var jättemysigt vilket jag kan säga redan nu! Kom hem fredag kväll vid 22.00 tiden, vi gjorde en massa skoj under tiden vi var där och jag köpte lite saker för mycket pengar ;) jag hade fått ett presentkort på H&M från min födelsedag som låg på 500 kr så man fick ju passa på när man var på det stora köpcentrumet Kupolen i Borlänge!
Det fanns dock till min förvåning inga höstfärger så långt ögat kunde nå eller snö för den delen. Det var istället en fin komplettering på hur den riktiga tragiska synen på hösten verkligen ser ut: grått, blött och disigt, not yay. Hursomhelst så fick jag åtminstone till lite fin finiga bilder där uppe, så dem kommer ni definitivt att få se i det inlägget :) jag kommer också att skriva om en massa annat roligt och gott!
Nepp, dags att sluta skriva, ska snart gå och lägga mig i min egen säng. Ni får ha en riktigt mysig lördagskväll i ett rum med tända ljus och kanske en härlig ingjutining i soffan ♥ om möjligt. Om ni inte redan har sett på den underbart nostalgiska filmen Toy Story 2 av Disney (me luvs Disney) som gick ikväll kl.20.00 och den nystartade serien Pensionärsjävlar, så rekommenderar jag verkligen båda två. Jag och min syster satt och tokskrattade när vi slog över till pensionärsjävlar under reklampausen, vilket jäkla skådespel! Helt galet, de måste verkligen  ha haft det skitroligt under inspelningarna. Jag önskar nästan att jag var en av personerna som fick uppleva det lurendrejeriet på stan, haha!
puss å kram ♥
2010-11-06 @ 22:30:03 Vardagen Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0