My computer went seppukku and resurrected

Här kommer jag och sätter mig på min relativt, sköna snurrstol vid datorn och skriver ytterliggare ett långt egoistiskt inlägg när jag egentligen börjar tidigt imorgon, närmare sagt kl.09.00. Jag har tyvärr överskottsenergi pga. té, vem får det egentligen? Tydligen jag. Jag tänkte skriva lite om hur min stackars dator har uppfört sig mot sig själv, jag har levt i konstant oro dessa veckorna pga det.
Background story:
Jag är tyvärr en av de tusentals hatade mac användare i världen som råkar älska att använda programvaran ♥ anyway, jag fick nyligen den här laptopen i present av min morbror för att han inte ville ha den längre (why I don´t know) då min mormor skulle egentligen få den men hon kunde av någon konstig anledning inte riktigt använda datorn, eller om hon ville ha den eller inte vet jag inte riktigt. SO, min morbror frågade mig om jag ville ha den, ehm ... sure! Javisst! javisst! (Surprise gift! YAY!) GIF ME! Det var inte detta jag egentligen skulle skriva om, vilket jag återkommer till NU.
Min dator kraschade för några veckor sedan pga. att hårddisken inte ville leva mer, den begick självmord. Seppuku i stort sett
  • Första tanke: HELVETE, nej ... nej, nej, nej, ne-ne-ne-neeeeeeeeeeeeeeeej
  • Andra tanke: Detta får bara inte hända.
  • Tredje tanke: Varför just jag?
  • Fjärde tanke: Jag som håller på med bilder, fotograferar, redigerar osv. varför i hela friden just jaag???
  • Femte melankoliska tanken: Hela köret, allting på min dator ... borta? För gott?
  • Handling: Jag brister i tårar, tjuter som en bebis med fylld blöja.
So I thought. Till min nöd så lyckades min morbror rädda allting med nöd och näpppe, allt jag hade på hårddisken, vartenda liten bild/sak överhuvudtaget som fanns där är räddat, THANK GOD. Allting känns så lättat nu, jag vet inte vad jag hade gjort om allt hade försvunnit.
Jag förstår inte riktigt hur han beter sig men han har sina heliga tekniska fingrar som han trollar med. När vi behöver ett riktigt tekniskt geni så ringar man morbrodern. Tack Micke, och pappa som köpte den nya hårddisken till mig ♥
Det jag egentligen ville säga från början var att han har hållt på med min dator nu i några veckor och lyckats fixa det mesta och idag så fanns det bara lite skräp kvar som skulle fixas/tas bort vilket blev gjort så nu är datorn ready to go! Jag kan äntligen leka med mitt Photoshop igen, ladda in mina bilder från kameran och redigera, hålla på med mitt projektarbete, fixa med skolarbete m.m. listan är lång. Vi får dock omprogrammera alla Photoshops programvara i helgen pga. ngt tekniskt uppenbart fel som han hittade, men jag kan ändå redigera liite grann.
Jag trodde inte att det skulle gå så snabbt att fixa datorn. Detta betyder att jag kan ladda upp massvis med bilder i veckan, tidigare än väntat, tjoho! Sleep tight everbody
2010-11-08 @ 00:05:37 Vardagen Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0