A Day Of Creativity

Jag har idag spenderat min dag inne på moderna museet i Malmö från kl.09.00-16.00, en heldag i stort sett. Kom inte hem förrän kl.17.30 ... det var skitkallt ute, fick gå in på kundcentralen och värma mig. Hursomhelst, jag till museet en gång i veckan pga. att det är min invalskurs på 150 p som är enbart 10 ggr så det gäller att man kommer dit i tid varje gång och arbetar flitigt och traffligt. Det är en kurs som innebär ett viktigt samarbete tillsammans med åtta andra ungdomar från olika delar av Skåne som är intresserade av konst och dylikt, allt detta kommer att resultera till ett enda stort, fantastiskt vernissage i början på december. Vilket vi ser riktigt fram emot!
Varje gång så händer det så mycket, vi har jättetrevligt tillsammans i gruppen och jag stortrivs verkligen i museum miljö spec. när det kommer till konst. Jag har funderat länge på det och att vara i museet är nog mitt rätta element att vara i, i framtiden.
Till lunch så stack vi och åt smaskig vegansk kinamat (det är faktiskt gott, hedersord) med gruppen, riktigt gutt! Smakar precis likadant som vanlig kinamat, friterat osv. enda skillnaden är att det är soja i allt, ALLT. Min lärare är vegan. Efter lunchen så fortsatte jag med mitt foto-projekt, målade mig med svart kroppsfärg runt munnen och började fotografera mig själv med fjärrutlösaren, pretty tricky.
Bara tre ggr kvar nu, känns någorlunda konstigt. Jag vet inte riktigt hur jag ska hinna med, men på något sätt så känner jag mig trygg om jag jämför mig med dem andra i gruppen. Idag så tittade vi över kostnaderna, vad vi behöver, budgeten över allt material till allas individuella projekt, saker som ska beställas till dem som behöver - där kommer jag in, I need alot! Tittade på färgkarta idag, pratade med teknisterna på museet och bestämde mig för en snygg/duglig färg som ska målas upp på den väggen där jag ska ha mina fotografier. Hoppas bara att det klickar ihop med min tanke, som jag har tänkt mig.
Nu skrev jag lite för mycket igen, måste träna på det! Jag kommer att lägga upp lite foton från museet sen, vad aktuell jag har blivit då ♥ iimorrn så tänkte jag ladda upp bilderna från Dalarna!
2010-11-08 @ 22:11:00 Vardagen Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0